AÖF’de 4 Yanlış 1 Doğruyu Götürecek mi ?

AÖF ( Açıköğretim Fakültesi) son zamanlarda yaptığı değişikliklerle öğrencileri şaşırtmaya devam ediyor. Not sisteminde ve sınav sisteminde geçtiğimiz senelerde bazı değişiklikler yapan AÖF şimdi de net sayısı hesaplamasında bir düzenlemeye gitmeye hazırlanıyor. Bu düzenlemenin ise Öğrencileri oldukça üzeceği ve büyük tepki çekeceği su götürmez bir gerçek gibi görünüyor. Yapılması planlanan değişikliğe göre Bundan sonra AÖF sınavlarında 4 Yanlış’ın 1 Doğruyu götüreceği belirtiliyor.





Şimdi ise YÖK Açıköğretim sistemine el atıyor. Geçme notlarının çok düşük seviyelere gelmesi YÖK ‘ü harekete geçirerek Atatürk ve Anadolu Üniversitelerine 4 Yanlış 1 Doğruyu Götürür kuralı getirmesini istedi. Atatürk Üniversitesi bu sisteme geçti Anadolu Üniversitesinin de çok yakın zamanda bunu açıklanması bekleniyor. YÖK bu uygulamayı istediğinden Anadolu Üniveristesinin de uygulamaması gibi bir durum olamaz
Yeni dönemde AÖF Ders geçme sisteminin çok zor hale geleceği ve AÖF dersleri veren kurslar gerekli hale gelecek gibi görünüyor.


AÖF’de 4 Yanlış 1 Doğruyu Götürecek mi ? Konusuna 19 Yorum Yapıldı
  1. gülnur diyor ki:

    E bizede aöf yi bırakmak kaldı artık. Önceki sınavdaki notlarım 12.5 nasıl geçeyimki.

  2. Fatma diyor ki:

    Okulu bıraktım.

  3. murat diyor ki:

    Oooo işler iyi AÖF, paralar cukka. Ama okulu bıraktım size para mara yok. Geçmeyelim kalalım diye bu taktikler biz biliyoruz boşver.

    1. Admin Admin diyor ki:

      Doğru söylediniz :)

  4. Azerbaycan programları diyor ki:

    Merhaba, 4 yanlış 1 doğruyu aparır uygulaması çok yanlış bir karar oldugunu düşünüyorum.
    Bu sistemi 2017 de başlayan ögrencilere uygulamak daha mantıklı olurdu. Şunu universite seçiminde göz önüne ala bilirdiler.
    Bu uygulama Turkiyede yaşanan kriz yüzünden yapıldığını ve amaç daha fazla başarısız ögrenci biriktirerek daha fazla para kazanmak olduğunu düşünüyorum. Şunu ögrencilere yapılan çok büyük saygısızlık gibi deyerlendiriyorum. Saygılar.

  5. Sumeyye diyor ki:

    Ah bi bu eksikti bu sene ben kayıt yaptırdım da neler olur neler daha

  6. Mujgan ozcan diyor ki:

    Yeterŕrrrrrrrrrrrr artık ya oklu bitirmek istiyorum istiyorum ama olmuyor 2 dönem yokum.bu sisetem göre nasıl ders çalışırım yardımcı olursanız sevinirim

  7. GÖZDE diyor ki:

    arkadaşlar bununla ilgili itiraz blogu falan varsa katılmak isterim. bu haksızlığı ortadan kaldırmak için ne gerekiyorsa yapmalıyız!!

  8. ayşe diyor ki:

    Bıktırdı artık bu yök kendine gelsin adam gibi sistem koyun 4 yalış 1 doğruyu götürür kuralı çok saçma bizler dersi geçmek için zor şartlrda çalışırken bu saçmalığı kabul edemeyiz.Bu eşitsizliğe birileri dur demeli böykle adalet olmaz olsun eğitim hakkımız engelleniyor bunlar yüzünden okulu bitiremicez hele ben hiç bitiremeyeceğim bunlar yüzünden aöfü bırakıcam pesssss

  9. ESRA diyor ki:

    Böyle saçmalık olamaz şiddetle kınıyorum ne demek yanlış doğruyu götürcek sinirlerim hopladı zaten zor geçiyoruz sistemin değişmesi bizi mahvediyor .Kimlere para kazandırcaklar acaba hangi dershaneleri zengin etcekler doymadılar dershaneye gitsekte geçebilcekmi herkes amaç para kazanmak devlet para kazanmak için öğrencileri kullanıyor itiraz etmeliyiz.Bu kadarınada pes dedirttiler lanet olsun

  10. Melis diyor ki:

    Arkadaşlar bütünleme gelsin yasa değişmezse bu şekilde sessiz çığlık oluyor herkes dilekçe yazsin

  11. Melis diyor ki:

    Anadil üniv yönetmeliğine dilekçe gönderelim herkes göndersin o zaman kabuk ederler belki

  12. Melis diyor ki:

    Arkadaşlar dilekçe falan yazalım bu ne yaa zaten kapasite neki

  13. MURAT diyor ki:

    geçme notlarının
    çok düşük seviyelere gelmesi YÖK ‘ün 4 yanlış 1 doğruyu silmesi sistemini getirmesinin sebebiymiş yöke şu soruyu sormak lazım 1 aöfde yıllık sistemde geçme notu 50 idi 2 kredi sistemde çok düşük notlarla geçebilirsiniz kalabilirsiniz yüksek notlarla kalabilirsiniz geçe bilirsiniz çan eğrisi var yökün bilmemsine imkan varmı yok madem öyle yıllık sisitemden kredili sisitem neden geçtiniz 35 le ders geçemessiniz 35 aldınızmı dd gelir geçebilmeniz içinde not ortlamanız 2 olacak yök bu yanlışdan bir an önce dönmeli

  14. Fatma diyor ki:

    Ya böyle bi şey olamaz biz kesinlikle kabul etmiyoruz biz kendimiz çalışıp haketttigimiz notu alıyoruz sizin kalkıp 4 yanlış 1 dogru götürme kararını koymanızı onaylamıyoruz..ve bu uygulamanın kaldırılmasını istiyoruz.

  15. hakan diyor ki:

    Bundan önceki sistem 4 yanlış 1 doğuyu götürmüyordu bu sistem şimdimi akıllarına geldi .Bizden önceki mezunlarda bu sisteme göre adil bir biçimde not incelensin onlarda bu sisteme dahil edilsin. Ve bu sisteme göre gerekirse beleşe geçenlerin diplomalarına el konulsun . Nerde hukuk nerde adalet burası Türkiye .. Bu demek oluyorki bu ülkeye hırsız ol gaspcı ol yeterki okuma . Okusakta iş bulma garantimiz milyonda bir nerdeyse daha neyin peşinde bunlar.Parası olan paşalar gibi özel üniversitelerde derslere girmeden bile okur parası olmayana böyle bir zorunlu sistemi dayarlar . Ne yazık ki burası Türkiye. Bir kaç düşüncemden sonra okulumu bu zorluklardada olsa bitirmeye yurtdışına benim hakkımı savunan adil birhukuk çevresinde başka bir ülkeye gidip orda yaşayıp o ülke için hizmet vermeye karar verdim … Türkiyede ya hırsız olucaksın yada din üzerinden para kazanıcaksın bunu öğrettinizzz bizeee

  16. oguzhan diyor ki:

    Bunların bacısı yok

  17. 4 dogru 1 yanlisi goturuyormussda mus muss diyor ki:

    yani bi bu kaldi el atilmayan bunada atin kimse okuyamasin zaten herkes birakir yani net kimse daha fazla dayanamaz agir konuscamda iste konusamiyorsun devlet buyugu soncta bise diyemessin!

  18. ENES diyor ki:

    MAİL ATALIM BİŞEY YAPALIM İPTAL ETTİRELİM ARKADAŞLAR

Sayfa başına git